donderdag 6 oktober 2016

Kinderboekenweek

Het is weer bijna kinderboekenweek! Toen ik vorig jaar nog in de boekwinkel werkte, vond ik dat een van de leukste weken van het jaar. Maar ook nu ik daar niet meer werk blijft het een geweldig leuke week, want ik heb een kind die van (voor)lezen houdt, en ik hou daar zelf ook van.
Het kinderboek van dit jaar is:
Waar is Ludwig?
Persoonlijk vind ik dat een heel leuke keuze en ik ga het boek zeker halen, want Floor Rieder is een zeer getalenteerde illustrator die ook nog eens op een heel speciale manier werkt. Zij beschilderd glasplaatjes met zwarte verf en krast vervolgens verf weg. Eigenlijk is het dus een soort 'negatief' tekenen oftewel tekenen met wit. 
Floor is onder andere ook bekend van 'Het raadsel van alles dat leeft' en 'Alice in Wonderland' die je beide ook alleen al om de illustraties zou kopen.

Zelf vind ik (onder andere, want er zijn gewoon teveel leuke) deze boekjes ook heel mooi geillustreerd, mét een leuk verhaal:

Afbeeldingsresultaat voor mooiste prentenboeken 2016

Afbeeldingsresultaat voor sneeuwwitje breit een monster

Afbeeldingsresultaat voor sneeuwwitje breit een monster

Afbeeldingsresultaat voor mama kwijt

Overigens is de laatste bijna zonder tekst, maar de plaatjes spreken voor zich en zijn echt prachtig.
De andere drie zijn heel spannend en ook grappig voor jezelf en voor je kind.

Geniet van de kinderboekenweek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten