maandag 2 mei 2016

Kever / Beetledagje!

Vlak voor kerst vertelde ik het al een keer, dat mijn huidige vriend een VW Kever heeft. Superleuk natuurlijk, om een stukje mee te toeren. Of, zoals dit weekend, wat verder weg. Wij bezochten namelijk het  'Maikäfertreffen' in Hannover. Onder de liefhebbers welbekend, en met 20.000 bezoekers een van de grootste op dit gebied. Ik kende het niet, maar het leek mij best heel leuk om eens mee te gaan.


En leuk was het! Ik keek mijn ogen uit! Alleen al al die kleurtjes. Van de techniek heb ik -in tegenstelling tot N., mijn vriend- geen verstand. Maar ik kon me er prima vermaken. 


Ik hoopte ook een beetje op een zachtroze Kever. Die heb ik er niet gezien, maar wel deze barbieroze variant. Ook best leuk!


Deze lichtblauwe was ik ook weg van. Let op de gebloemde zonneschermpjes! :-D  (Evt even inzoomen)


En deze vind ik ook zo leuk!


Wij kwamen uiteraard ook in de kever van N. Hierboven te zien, het is de witte (midden van de foto). De reis was ook al een belevenis: mensen toeteren en zwaaien, of steken hun duim op. In de file zat menigeen omgedraaid in de auto. En bij aankomst en vertrek bij deze meeting zaten er langs de weg honderden mensen aan publiek foto's te maken en te zwaaien. Je voelt je bijna de koningin :-) Onderweg ook nog heerlijk gepicknickt.


Natuurlijk waren er ook de bekende VW-busjes. Want het festijn was voor alle luchtgekoelde VW's. 



En allemaal vintage en retro koelboxen. De exemplaren op deze foto zijn echt vintage. 


Veel mensen met een busje bleven ook slapen. Het lijkt hier ook lekker hippie-achtig met al die kleurtjes en zo voelde het ook als je er rondliep: terug in de tijd en de sfeer was ook totaal relaxed.


Zoals jullie wel weten is mintgroen een van mijn favoriete kleuren, dus een foto van deze mintgroene kever mag niet ontbreken!


Net als deze mintgroene / witte bus. Geweldig toch?


En nog een overzicht van (een deel van) het terrein. Meer dan 1000 voertuigen, dus genoeg te zien en bij weg te dromen. En het weer was perfect, tegen alle verwachting was het de hele dag droog en zonnig en zo'n 20 graden. Een aanrader voor alle liefhebbers!

Oh, en het boek wat ik nu lees past er eigenlijk ook perfect bij (en had ik ook mee):



Het gaat over een vrouw in onze tijd die een vintagewinkel heeft. Tussen een stapel vintagekleren die zij koopt van een oude vrouw, vindt ze een dagboek. Het boek switcht steeds tussen de vrouw van nu, en de vrouw uit het dagboek die begin 1900 jong was en in een warenhuis werkte. Erg mooi en zeker een aanrader!

2 opmerkingen:

  1. ha ha leuk zeg beetje terug na de jaren eind 60 begin 70 hippie vooral die kever die met die gehaakte kleurtjes heb je ook toevallig ee gezien helemaal beplakt met stickers van lieveheersbeestjes hi hi mijn ouders hadden vroeger zo eentje lang geleden ach ja dat was in hun hippie tijd leuk boek ga eens kijken of ik hem kan vinden gr fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zullen jullie hebben genoten; ziet er heel gezellig uit met al die mooie auto's in lieve en vrolijke kleurtjes. Leuk dat jullie twee verschillende hobby's/interesses zo op deze manier kunnen delen.
    Het boek lijkt me een aanrader, bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen