zondag 11 mei 2014

Haakles 1 (en nog niet afgehaakt ;-) ! )

Vandaag vertrok ik met haaknaalden en katoen in mijn tas voor een gezellig dagje bij Maaike. Zij zou mij nog eens leren haken, en aangezien mijn naaimachine nog bij de maker stond was het nu wel een goed moment. Ik wil het al heel lang graag kunnen, omdat ik overal van die leuke haakwerken tegenkom: Granny Squares (niet dat ik de illusie heb dat ik dat zo gauw voor elkaar krijg hoor!), maar ook onderzetters, telefoonhoesjes etc. Reden genoeg om het in ieder geval te proberen.


Van te voren had ik Maaike wel gewaarschuwd, dat ik absoluut geen haaktalent ben. Verschillende mensen hebben het mij wel geprobeerd te leren, en ook heb ik zelf -met een instructieboekje erbij- meerdere pogingen gedaan maar tot nu toe kon ik het maar niet begrijpen. In mijn ogen zat er weinig logica in: de instructies lijken soms ingewikkelde wiskundige formules, en eenmaal aan het haken zag ik maar niet in welk van de vele lusjes in moest insteken. En hoe vaak moet je nu precies doorhalen? En waar dan doorheen? Oh, en aan welke kant sla ik de draad om?


Maar... jullie zien het op de foto's natuurlijk al: dankzij Maaike's oneindige geduld is het gelukt en heb ik  vandaag deze onderzetter gehaakt! Ik geef toe, af en toe moest ik weer even wat uithalen, en er zitten nog wel een aantal foutjes in (de ervaren haaksters zullen vast moeten lachen om mijn broddelwerkje), en het ziet er niet zo mooi uit omdat ik het ene stukje wat losser haakte dan het andere.. maar toch ben ik trots!


Nu thuis nog een beetje verder oefenen, want ik moet eerlijk zeggen dat ik het best leuk vond om te doen, helemaal toen het eenmaal wat makkelijker ging. 

1 opmerking:

  1. prachtig hoor! eh ik doe je het niet na hoor!
    ziet er voor de eerste keer zeker niet slecht uit
    op het oog want ik ben ook maar een leek maar slecht is het zeker niet leuk pastel baby roze tintje groetjes leon10

    BeantwoordenVerwijderen