maandag 14 april 2014

Opknappen & een lentewelkom

Maanden geleden vertelde ik jullie al eens over deze stoel. Mijn schoonmoeder had er twee gekregen van de rommelmarkt, en ik vond ze ook erg leuk en toen gaf ze me er één van. Tot nu toe stond hij nog bij mijn schoonouders in de garage maar nu ben ik er toch mee begonnen. De rugleuning was ook bespannen met dezelfde stof als de zitting. 


Ik heb hem nu geschuurd en wil hem deze week in de grondverf zetten. Volgende week, 2e paasdag, wil ik op de stoffenmarkt stof gaan uitzoeken voor de bekleding. Ik denk iets gebloemd, maar hou anders opties ook nog open. Pas dan ga ik ook de verf uitzoeken. Het eindresultaat houden jullie dus nog even tegoed! 


En misschien herinneren jullie je ook nog dit raamwerk wat ik voor kerst maakte?


Het kon wel wat lentesfeer gebruiken dus haalde ik alle rode versiersels en dennenappels weg...


bond een paar hyacintjes vast..



.. en naaide een simpel vlaggenlijntje in pasteltinten.


Het rode ophanglint verving ik door een stuk wit kant.


De mand gevuld met roze hyacintjes en nu is het wel weer klaar voor de lente, dacht ik zo.


Fijne week!

3 opmerkingen:

  1. leuk stoeltje ben benieuwd hoe hij wordt
    groetjes leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat mini vlaggenlijntje, hoe leuk bedacht! Wat ziet het er gezellig uit bij jullie voor. Ik ben ook erg benieuwd wat voor moois je van de stoel gaat maken. Alvast veel plezier gewenst op de stoffenmarkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Margriet,

    Het stoeltje is prachtig! Ontzettend lief van je schoonmoeder dat ze jou er een cadeau heeft gedaan. Ik ben heel benieuwd hoe het wordt. Je raamwerk ziet er vrolijk uit!

    Fijne Paasdagen toegewenst!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen