zondag 15 december 2013

Cherry pie shortbread bites

Ik had zin om te bakken, en dan niet een gewone cake of koekjes -hoewel erg lekker- maar eens Iets Anders. Heel toevallig stuitte ik (via een ander blog) op de website van Raspberri Cupcakes en vond daar het recept voor deze 'Cherrie pie shortbread bites'.


Het is sowieso zeer de moeite waard om deze site eens te bekijken (http://www.raspberricupcakes.com/), alleen al vanwege de prachtige foto's. Al haar baksels zien er niet alleen geweldig, maar ook nog eens heerlijk uit. 


Ik haalde gisteren alles in huis om deze koekjes/taartjes (ja, hoe noem je ze?) te maken. Het kersenmengsel maak je ook zelf. De weegschaal heb je hierbij niet nodig want alles wordt afgemeten in kopjes en lepeltjes.


Je maakt ze in een muffinbakplaat. Alleen denk ik dat 'zij van' Raspberri cupcakes een bakplaat met kleinere muffinbakjes had, want er zou genoeg moeten zijn voor 24 stuks en ik kon net 12 maken, zowel qua deeg als qua vulling. Maar oké, geen probleem. Ze zijn in ieder geval érg lekker, ik ga dit recept zeker bewaren!


Ik vind ze heel feestelijk als kerstkoekje, maar ook 's zomers is het een aanrader aangezien je dan verse kersen kunt gebruiken. (Overigens wordt in het recept ook met verse of diepvrieskersen gewerkt, die kon ik niet vinden dus heb ik een pot kersen gebruikt en dan iets minder suiker aangezien ze in pot al flink gezoet zijn). Fijn weekend allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten