maandag 2 september 2013

Bramen en blauwe bessenoogst

Afgelopen week ben ik met mijn zoontje bessen en bramen gaan plukken. De blauwe bessen komen van het struikje in onze tuin. Het is nog niet zo groot, dus dit was zo ongeveer de hele oogst. Als aanvulling plukten we bramen, ook hierbij was de opbrengst nog niet heel veel, de meeste waren nog rood.


Ik besloot er jam van te koken, altijd een leuk klusje. De Bonne Maman-potjes bewaar ik hier altijd speciaal voor.


Al met al was het voldoende voor ruim 1 pot (die inmiddels alweer half leeg is, want het smaakt zo heerlijk bij de yoghurt!)


Ik verwacht dat er deze week veel meer bramen mooi blauw zullen zijn, dus fiets ik maar weer even naar de vindplaats om nog wat meer te plukken (hopelijk voldoende voor nog een stuk of wat potjes, of ik maak er een paar gebakjes mee).

2 opmerkingen:

  1. mmmm ziet er erg lekker uit! mooie oogst en bom vol vitamintjes ook paars fruit groetjes
    leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er heerlijk uit :)! Mijn oma maakte ook altijd heerlijke bramensap voor over de pap, smullen!

    BeantwoordenVerwijderen