maandag 14 januari 2013

Een fris begin

Zoals ik wel vaker schrijf, heeft elk seizoen zijn charme. De winter is - op kerst na-  niet meteen mijn favoriet (want: brrr, en saai). Maar gisteren reed ik naar huis na een dagje knutselen met Maaike, de lucht was ijsblauw met roze, de berm was wit... toen dacht ik: ja, de winter heeft ook veel moois te bieden.

Klik op foto voor groot formaat

Desondanks verlang ik al een beetje naar de lente, en ik ben niet de enige.. dus gingen Maaike en ik gisteren alvast wat paasdecoratie maken.

Klik op foto voor groot formaat

We zochten mooie vintage paasafbeeldingen, die Maaike vervolgens op stof printte.

Klik op foto voor groot formaat

Ik naaide er deze eitjes van, voor straks aan een paastak (die ik denk ik pas in maart neerzet, dus tegen die tijd volgen er meer foto's). Een kanten strikje en de pareltjes maken het af.
Nu ben ik nog bezig met bijpassende waxineglaasjes.

Klik op foto voor groot formaat

Eerst nog even van de winter genieten (januari vliegt voorbij als de naaimachine eenmaal op tafel staat ;-) ) maar ik kan haast niet wachten tot de lente weer in zicht is!

7 opmerkingen:

  1. hey margriet hele leuke paas versiering! mijn nicht heeft dit ook gedaan maar dan met kerstversiering ze heeft zo rond dec altijd een zelfgemaakte kerstversiering show in een oude schuur achter hun boederijtje dit jaar deed ze het samen met 3 vriendinen misschien ook wel leuk om samen eens te kijken volgend jaar doet ze het weer dit word haar derde jaar! van mij mag het ook snel lente worden! groetjes leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve konijntjes!
    Ach je knippert twee keer met je ogen en het is lente. Hahaha.... Maar eerst moeten we nog op het ijs hoor!!
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh ik ben verliefd!!!Wat zijn ze mooi!Vond mijn stoffen hartjes met hertjes erop ook al zo geslaagd,maar dit is erg leuk voor pasen!Mag ik eens vragen hoe jullie op het stof printen?!?!?Is dat speciaal iets voor in je printer dan,ik heb het op t-shirt transfer papier geprint en toen erop gestreken,hoe gaat dit in zijn werk als ik vragen mag?

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi!! Het is voor nu ook al leuk.
    Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What gorgeous little bunny decorations,so pretty!
    Thank you for visiting my blog Margriet, and leaving a comment - I am happy to have found yours too!
    Gill xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. These are the sweetest little Easter decorations....oh I love the thought of spring!
    Stay cozy as I hear you have lots of snow. xo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig die wil ik ook graag maken, maar hoe doe ik dat op stof printen????
    Zou je me dat kunnen uitleggen.

    Groetjes Marjo

    BeantwoordenVerwijderen