donderdag 20 december 2012

December Daily- 20: Cookies on the edge

In de loop van het jaar kwam ik deze tegen (overigens op een ander blog maar die kon ik niet meer vinden), ik vind het zo'n leuk idee! Het zijn kant-en-klare uitstekers, alleen helaas niet in Nederland te koop. Wel via buitenlandse webwinkels maar met verzendkosten erbij wordt het wel erg prijzig. Je kunt natuurlijk wel een malletje maken van karton en die uitsnijden, al is dat wat meer werk. Foto is van de blog 'Cutest Little Things' van Judy.


Maar deze zijn ook wel érg leuk! Van de blog 'Not Martha' (notmartha.org). En zij maakt ze zonder uitsteker, ze heeft dit zelf bedacht en uitgevoerd. Erg creatief en wederom een leuke blog om te bekijken, ze heeft leuke ideeen!

gingerbread house that sits on the edge of a mug

Van haar had ik trouwens ook het idee van de 'gecrunchte' candy canes...
gingerbread house that sits on the edge of a mug

Deze zijn ook van haar: 3d-kerstboompjes. En helemaal niet zo moeilijk, ik heb het zelf wel vaker met karton gedaan maar je moet net even op het idee komen om dit met koekjes te doen (werkwijze staat trouwens ook op haar blog, mocht je helemaal zin hebben om zelf aan de slag te gaan)

3-D Christmas Tree

In principe kun je het 'koekjes op het randje'-idee natuurlijk met bijna elke willekeurige uitsteker doen, je snijdt er gewoon een reepje uit (na het uitsteken van het deeg) en hoppakee. Ook leuk met gewoon simpele sterretjes, denneboompjes, hartjes etc.. En het ziet er meteen feestelijk uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten