maandag 2 juli 2012

Lime meringue taart

Zaterdag heb ik een nieuw recept uitgeprobeerd, 'La tarte au citron meringuee' oftewel Limoen-schuimtaart (tenminste.. ik maakte het met limoen maar het officiele recept is met citroen), in het Engels ook wel 'Key lime pie'. Ik heb het van Smulweb maar de vrouw die het erop plaatste heeft het recept van Franse vrienden, die het weer uit een tijdschrift haalden. Via via dus.

Dit is mijn resultaat. Lekker, maar de volgende keer pas ik het recept wel iets aan. Ik wil dan iets meer eiwit toevoegen en een wat kleinere bakvorm (ik had het nu in een iets te grote), want hij is te plat geworden en daardoor een stuk minder spectaculair helaas. Meer eiwit, omdat het dan in verhouding tot het limoenlaagje beter is naar mijn mening, dat overheerste nu een beetje waardoor sommige verjaardagsgasten hem iets te 'scherp' vonden. Maar verder een prima taart, vooral de 'lemon curd' die je zelf maakt smaakt echt heerlijk! (wel veel werk, ik stond een uur te roeren..) Echt een zomers taartje!


Bovenstaande link is het recept, voor wie het ook eens wil proberen.

1 opmerking:

  1. hey margriet hij ziet er mooi uit hoor!
    homemade dit helemaal niet erg of raar dat mag met homemade producten baksels dan kun je juist zien dat het zelf gemaakt is groetjes leon10

    BeantwoordenVerwijderen