donderdag 18 maart 2010

Bijna lente!

Vandaag was ik vrij en wat was het heerlijk weer! Terwijl de was lekker buiten hing te drogen, ging binnen de naaimachine weer op tafel. Ik had al een tijdje kussentjes voor de tuinbank in de planning. Daarvoor had ik deze Rosalistof van Ikea bewaard, ik vind het zo'n mooi zomers stofje! Het is officieel een dekbedhoes, maar de stof daarvan is natuurlijk heel goed te gebuiken voor andere doeleinden. En ook nog eens heel goed te combineren met een leuk ruitje. Ik heb ze nu nog maar even binnen op de bank gelegd. Maar over niet al te lange tijd gaan ze lekker naar buiten. Ik heb nu al zin om een gezellig hoekje te maken buiten, met deze kussentjes en wat leuke plantjes.

Deze grappige Tilda-konijntjes in bloempot (uit het Tilda-voorjaarsboek) had ik een poos geleden al gemaakt. Ik vind ze erg goed bij de lente passen, dus konden ze hun nieuwsgierige kopjes weer uit hun bloempot steken!

En als laatste wil ik nog even aan jullie voorstellen mijn 'assistent meetlint'.. Wat een lieverd he? Ze is altijd ontzettend nieuwsgierig, zit in mijn naaidoos te snuffelen en gaat met lintjes aan de haal. Ze presteert het soms zelfs om op stof te gaan liggen waar ik mee bezig ben! Daar ben ik minder blij mee, want al dat haar op mijn stofjes is niet echt fijn. En ik heb al menig klosje garen onder de bank en kast teruggevonden... Maar ondanks dat is ze heel leuk gezelschap en ik zou haar niet willen missen.






3 opmerkingen:

  1. woehahahahaaha ja, het naait wat zwaar he als je die hele kat steeds mee moet transporteren!!!:D>....wat een beesten zijn het toch he! GEWELDIG! En kussentjes zijn helemaal schattig!!!!Konijntjes té leuk, maar hee.,....ben niet anders van je gewend! CHAPEAU!

    groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee om een dekbedovertrek te gebruiken voor kussentjes. En heel leuk zo, zie ze hier ook al helemaal liggen in mijn bescheiden tuintje.
    Wens je een fijn weekend,
    groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi!!
    Wat zijn de kussenhoesjes mooi geworden!!! Vind ze op je bank ook erg leuk staan. Denk dat ik de witte uitvoering van Rosali die je toen voor mij hebt meegenomen ook voor zo'n soort projectje ga gebruiken.
    Groetjes,
    Maaike (ps mail je morgen nog)

    BeantwoordenVerwijderen